Portal pracy Rocketjobs.pl zapytał swoich użytkowników jak powinno wyglądać dobre ogłoszenie o pracę. Na podstawie ich odpowiedzi, w ramach kampanii Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę, powstała specjalna platforma edukacyjna dla firm i rekruterów. Z danych portalu wynika m.in., że dobrze skonstruowana pod względem treści oferta zwiększa zainteresowanie kandydatów o ok. 80%1.
Od wielu lat rynek pracy jest bardzo mocno oparty na walce o ekspertów, ale nie zawsze tak to wyglądało. Dla pracodawców, którzy pamiętają jeszcze lata 90' i ogłoszenia w prasie: pobudka w świecie, gdzie to potrzeby aplikujących nadają ton ofercie zatrudnienia – była dużym szokiem. Firmy, które odrobiły lekcje i zainteresowały się tym, co faktycznie interesuje Kandydatów – poradziły sobie w walce o zasób ludzki. Te, które przespały ową zmianę, borykają się nadal z większymi lub mniejszymi problemami kadrowymi.
Marcin Nowosad, HR Business Partner w Rocketjobs.pl
Brak konkretów i enigmatyczne sformułowania zniechęcą kandydata
Uczciwe komunikowanie warunków
W czasach post-pandemii wpisywanie pracy zdalnej lub hybrydowej jako "czasoumilacza" jest totalnie passe. Kandydaci przeglądając tego typu ogłoszenie z pewnością szybciej przypiszą nas jako organizację, która hołduje zasadom "Wakacji pod gruszą", niż "workation". W szybko rozwijających się branżach model home office powoli staje się takim samym standardem jak opieka medyczna czy karta sportowa w obszarze benefitów.
Marcin Nowosad, HR Business Partner w Rocketjobs.pl
Tym razem wsłuchaliśmy się w głos naszej społeczności i postanowiliśmy wspólnie z nią przygotować content edukacyjny dla rekruterów i pracodawców. Robimy to konsekwentnie w formie i języku jakim posługują się zwykli ludzie w internecie. Napisanie spoko ogłoszenia, to nie jest łatwe zadanie. Od niego zaczyna się skuteczne poszukiwanie talentów do większości firm. Nasi klienci oczekiwali takiego wsparcia, a my wraz z naszymi użytkownikami wychodzimy im naprzeciw.
Artur Leśniak, Marketing Manager Rocketjobs.pl
Naprawdę ciekawy opis firmy
Przypisywanie kandydatowi obowiązków kilku specjalistów nie zdaje egzaminu
Benefity to game changer
1. Dane portalu Rocketjobs.pl
2. Badanie ManpowerGroup "Niedobór talentów 2022"
3. Raport z badania Interviewme 2022
4. Dane portalu Rocketjobs.pl
5. Dane portalu Rocketjobs.pl
6. Dane portalu Rocketjobs.pl
7. Badanie IBRiS wykonane na zlecenie Nationale Nederlanden 2022
8. Raport Cpl Poland "Zoomersi w pracy, czyli jak Pokolenie Z podbija rynek pracy w Polsce"