Portal pracy Rocketjobs.pl wystartował z nową kampanią pod hasłem Druga Szansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości. Zaplanowane w jej ramach działania mają służyć do promocji wtórnego obiegu ubrań, ale to tylko jedna z warstw akcji. Moda cyrkularna ma być metaforą dawania drugiej szansy także w środowisku zawodowym – osobom, dla których powrót do pracy jest nierzadko dużym wyzwaniem (po urlopie macierzyńskim czy przebytej chorobie). Partnerem merytorycznym kampanii jest platforma SecondHandy. Całość wspiera newonce radio –główny patron medialny.
Co portal pracy ma wspólnego z ubraniami?
W Rocketjobs.pl tematy ważne społecznie towarzyszą nam od dawna. W tej kampanii w nieoczywisty sposób chcieliśmy nawiązać do ważnego problemu ekologicznego, nagłaśniając jednocześnie ciekawy trend społeczny – fascynację modą vintage i klimatem lat 80'. Badania pokazują, że już ponad 60% osób z wykształceniem wyższym kupuje ubrania z drugiej ręki. Naszym celem jest przekonać do tego pozostałe kilkadziesiąt procent i pokazać, że stawianie na jakościowe i długowieczne rzeczy vintage to powód do dumy.
Artur Leśniak, Marketing Manager Rocketjobs.pl
Moda vintage i szalone lata 80'!
Operowanie estetyką lat 90 było dla mnie jednocześnie świetną zabawą, ale też sporym wyzwaniem. Okres ten jest bardzo mocno eksploatowany w popkulturze od co najmniej dekady. Próba powiedzenia i pokazania czegoś świeżego graniczy z cudem. Wykreowaliśmy, mam nadzieję, ciekawy świat – łączący tamte lata w muzyce, stylizacjach i scenografii ze współczesnymi zabiegami montażowymi, pracą kamery i kolorem. Motywem spajającym to wszystko jest gra światłem, będącym po naszej roztańczonej bohaterce, równie istotnym aktorem drugoplanowym.
Mikołaj Sadowski, reżyser teledysku
Druga szansa w pracy
Praca to przestrzeń, w której każdy chce odnosić sukcesy, realizować ambicje, chwalić się swoimi osiągnięciami, ale nie brakuje w niej też tematów trudnych, smutnych. Weźmy na przykład kobiety powracające na rynek pracy po dłuższej bierności zawodowej, spowodowanej m.in. urlopem macierzyńskim. Badania pokazują, że brak dostosowania działań edukacyjnych, które pomogą im odnaleźć się w nowej rzeczywistości powoduje często rezygnację z kształcenia w ogóle. Konsekwencją tego jest opóźnienie powrotu kobiet na rynek pracy w Polsce, co przekłada się na jedną z najniższych aktywności zawodowych kobiet w Europie. Według danych GUS wynosi ona zaledwie 63%. W RocketJobs.pl nie ma tabu. Chcemy pokazywać środowisko pracy takim jakie jest, identyfikować realne problemy i walczyć ze stereotypami.
Artur Leśniak, Marketing Manager Rocketjobs.pl
1. https://www.thredup.com/resale/