Rocketjobs.pl, jobboard dla pracowników umysłowych, zapytał swoich użytkowników jak powinna wyglądać dobra oferta pracy. Na podstawie ich odpowiedzi zrealizował kampanię digitalową pod hasłem Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę? Jej główną osią jest spot video pokazujący zdenerwowanie kandydatki na widok NIESPOKO oferty pracy.
Kanały społecznościowe marki Rocketjobs.pl, to zjawisko wyjątkowe. Uważam, że każda osoba zajmująca się rekrutacją czy zarządzaniem zespołem powinna je śledzić. To niezwykłe forum, na którym polscy pracownicy dzielą się swoimi troskami, obawami i oczekiwaniami wobec życia i pracy. Rozmawiają z nami szczerze wnosząc szeroką perspektywę, często niemożliwą do wypracowania wewnątrz organizacji. Tym razem wsłuchaliśmy się w głos naszej społeczności i postanowiliśmy wspólnie z nią przygotować content edukacyjny dla rekruterów i pracodawców. Robimy to konsekwentnie w formie i języku jakim posługują się zwykli ludzie w internecie. Napisanie spoko ogłoszenia o pracę, to nie jest łatwe zadanie. Od niego zaczyna się skuteczne poszukiwanie talentów do większości firm. Nasi klienci oczekiwali takiego wsparcia, a my wraz z naszymi użytkownikami wychodzimy im naprzeciw.
Artur Leśniak, Marketing Manager Rocketjobs.pl
Biurowa demolka
Projektując kampanię założyliśmy sobie dwa cele. Pierwszy to zrobić coś, co będzie miało treść, którą można sprzedać jednym obrazkiem. Dlatego film właściwie oparty jest na konstrukcji klasycznego mema z Drakiem. Drugie założenie było takie, żeby nie robić klasycznej "idei kreatywnej". W reklamie nie ma nic gorszego niż zabiegi copywriterskie. Wolę prosty meta żart w postaci super długiego adresu www niż "ciekawe" hasła i insighty, którymi jarają się tylko ludzie w agencjach reklamowych
Tomasz Dubiel, reżyser spotu
1. Raport z badania Interviewme 2022
2. Dane portalu Rocketjobs.pl